نشرت الفنانة المصرية فيفي عبده، على حسابها الخاص بـ”إنستغرام” مقطع فيديو جديد كشفت فيه عن أول بلد تزوره بعد انتهاء جائحة فيروس كورونا.

وقالت فيفي: “هكون أول مرة بعد الكورونا في إيطاليا، عشان مهرجان الرقص الشرقي، مبسوطة إني هشوف الراقصات في إيطاليا، أشوفكم هناك ومتحمسة أوي”.

وسيتم تكريم فيفي عبده كسفيرة للرقص الشرقي في مهرجان الرقص بإيطاليا، وعلقت فيفي على مقطع الفيديو قائلةً: “Ciao from Italia مساء الفل أنا لسة واصلة إيطاليا لحضور وتكريم في مهرجان للرقص الشرقي هنا”.

وكانت فيفي عبده قد تصدرت التريند بعد إثارتها الجدل في برنامج نزار الفارس، بسبب تصريحاتها المثيرة عن مهنتها والموت والحياة والسحر.

وكان نزار الفارس، قد سألها عن موقفها من وضع كلمة “راقصة”، على قبرها، لترد الأخيرة “ماينفعش، إزاي تحط الراقصة، هو أنا هروح بلقبي كراقصة، أنا يمكن أكون غلطانة إني بقول يارب أنا بحب الرقص، بس ربنا هو اللي بيحاسب مش حد تاني، ومش هخلي حد يحطلي لقب على مدفني”.

وعن طقوسها اليومية، كشفت فيفي عبده، عن حرصها على التمسك بالقرآن الكريم: “أنا قبل ما بعمل أي حاجة بقرأ قرآن، حتى قبل ما بطلع من بيتي، كل واحد حسابه بينه وبين ربنا، لازم أقرأ قرآني اللي أنا حسيت إني حصنت نفسي بيه”.